DOĞAL IŞIK, FLAŞ VE YÜKSEK HIZLI SENKRONİZASYON ( HSS ) ARASINDAKİ FARKLARI GÖRELİM

0
16

Bu yazıda üç farklı ışık kaynağı arasındaki farkları göreceksiniz. Model doğal ışık, flaş ve yüksek hızlı senkronizasyon ( hss ) kullanarak çekiliyor. Model, aynı konum, aynı gün, aynı saat çekiliyor. Bakalım sonuçlar nasıl olacak.

Çekimde Canon 5D Mark IV ve Sigma 85mm f / 1.4 Art lens kullanmaktadır . Flaş olarak ise, Godox Octa Softbox ile birlikte Flash Streak Light 360 kullanıyor .

Fotoğraf 1 : Doğal Işık Çekimi : Gün ışığı kullanılarak yapılan çekim… diyafram 1.4’de. Enstantane 1/1000 olarak tutulmuş. f1.4 açık diyaframdan dolayı Arkaplan flu. Model arka plandan ayrılmış durumda. Doğal bir çekim…

Fotoğraf 2 : Paraflaşlı Çekim : Flaş kullanıldığı için diyafram kısılarak f5.6 lara çekiliyor. Arkaplanı flu yapmak adına f1.4 diyafram kullanılmış olsaydı, fotoğraf çok pozlanacağı için bembeyaz olacaktı ( BAKINIZ: FOTOGRAF 2.1).

Aşağıdaki fotoğrafta ( BAKINIZ: FOTOGRAF 2.2) arkaplan azda olsa göz aldığı ve konuyu dağıttığı için daha açık diyaframda çekim ( f1.4 vb. ) yapılarak arka planın flu çıkması sağlanabilir. Bu iki şekilde olabilir. 1’ncisi bir nd filtre kullanarak ışığın etkisini azaltıp en açık diyafram değerlerine inilebilir veya Yüksek hız senkronizasyonu ( HSS ) kullanılarak bu sağlanabilir. ( Enstantane 1/100 olduğu için arkaplan ışığı yüksek)

Fotoğraf 2.3 : Yüksek hız senkronizasyonu ( HSS ) : Yukarıdaki ikinci yazının sonunda bahsettiğimiz HSS özelliği kullanılarak yapılan çekim… f1.4 gibi bir diyafram kullanılarak hem alan derinliği azaltıldı, hemde yüksek enstantane değeri kullanılarak arkaplan ışığın etkisi bir nevi azaltılarak arkaplan ışığı kontrol edilmiş oldu. ( flaşlı çekimlerde enstantane, arkaplanı kontrol edilmek için kullanılıyor.

Flaşlı çekimlerde Enstantane ne kadar yüksek olursa arkaplan ışığı o kadar az, enstantane ne kadar düşük olursa arkaplan ışığı o kadar fazla oluyor.